Serviciu Extern Protecția Muncii Constanța (SSM)

Activitatea de serviciu extern protecția muncii SSM presupune:

I. Prevenire și protecție în domeniul securității și sănătății în muncă:

  1. Identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru;
  2. Elaborarea, îndeplinirea, monitorizarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;
  3. Elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/întreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru şi difuzarea acestora în întreprindere şi/sau unitate numai după ce au fost aprobate de către angajator;
  4. Propunerea atribuţiilor şi răspunderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, ce revin lucrătorilor,corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează în fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
  5. Verificarea însuşirii şi aplicării de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire şi protecţie, a instrucţiunilor proprii, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă stabilite prin fişa postului;
  6. Întocmirea unui necesar de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca;
  7. Elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea, în scris, a periodicităţii instruirii adecvate pentru fiecare loc de muncă în instrucţiunile proprii, asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi verificarea însuşirii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
  8. Elaborarea programului de instruire-testare la nivelul întreprinderii şi/sau unităţii;
  9. Asigurarea întocmirii planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent, conform prevederilor art. 101-107, şiasigurarea ca toţi lucrătorii sa fie instruiti pentru aplicarea lui;
  10. Evidenta zonelor cu risc ridicat şi specific prevăzute la art. 101-107;
  11. Stabilirea zonelor care necesita semnalizare de securitate şi sănătate în munca, stabilirea tipului de semnalizare necesar şi amplasarea conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau sănătate la locul de munca;
  12. Evidența meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislaţia specifică, pentru care este necesară autorizarea exercitării lor;
  13. Evidența posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare;
  14. Evidența posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic;
  15. Monitorizarea functionării sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a aparaturii de măsura şi control, precum şi a instalaţiilor de ventilare sau a altor instalaţii pentru controlul noxelor în mediul de muncă;
  16. Verificarea stării de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgență, precum şi asistemelor de siguranță;
  17. Efectuarea controalelor interne la locurile de muncă, cu informarea, în scris, a angajatorului asupra deficienţelor constatate şi asupra măsurilor propuse pentru remedierea acestora;
  18. Întocmirea rapoartelor şi/sau a listelor prevăzute de hotărârile Guvernului emise în temeiul art. 51 alin. (1) lit. b) din lege, inclusiv cele referitoare la azbest, vibrații, zgomot şi santiere temporare şi mobile;
  19. Evidența echipamentelor de muncă şi urmărirea ca verificările periodice şi, dacă este cazul, incercarile periodiceale echipamentelor de muncă să fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor din Hotărârea Guvernului nr. 1.146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în munca de către lucrători a echipamentelor de munca;
  20. Identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din întreprindere şi întocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de munca;
  21. Urmărirea întreţinerii, manipulării şi depozitarii adecvate a echipamentelor individuale de protecţie şi a înlocuiriilor la termenele stabilite, precum şi în celelalte situaţii prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.048/2006;
  22. Participarea la cercetarea evenimentelor conform competentelor prevăzute la art. 108-177;
  23. Întocmirea evidențelor conform competențelor prevăzute la art. 108-177;
  24. Elaborarea rapoartelor privind accidentele de munca suferite de lucrătorii din întreprindere şi/sau unitate, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. D) din lege;
  25. Urmărirea realizării măsurilor dispuse de către inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control şi al cercetării evenimentelor;
  26. Colaborarea cu lucrătorii şi/sau reprezentanţii lucrătorilor, serviciile externe de prevenire şi protecţie, medicul de medicina muncii, în vederea coordonării măsurilor de prevenire şi protecţie;
  27. Colaborarea cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situaţia în care mai mulţi angajatori își desfăşoară activitatea în acelaşi loc de munca;
  28. Urmărirea actualizării planului de avertizare, a planului de protecţie şi prevenire şi a planului de evacuare;
  29. Propunerea de sancţiuni şi stimulente pentru lucrători, pe criteriul îndeplinirii obligaţiilor şi atribuţiilor îndomeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
  30. Propunerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în munca la încheierea contractelor de prestări de servicii cualţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;
  31. Întocmirea unui necesar de mijloace materiale pentru desfăşurarea acestor activităţi.
  32. Evidenţa echipamentelor, zonarea corespunzătoare, asigurarea/urmărirea ca verificările şi/sau încercărileperiodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate la timp şi de către persoane competente ori alte activităţi necesare, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.058/2006 privind cerinţele minime pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor care pot fi expuşi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive;
  33. Alte activităţi necesare/specifice asigurării securităţii şi sănătăţii lucrătorilor la locul de muncă.

 

II. CERCETAREA ACCIDENTELOR DE MUNCĂ

Conducătorul Serviciului Extern de Prevenire și Protecție va întocmi dosarul de cercetare – conform HG 955/2010, va  efectua nota de constatare, va fotografia locul evenimentului, va lua declarații de la accidentat, martor, va menține legatura cu  Autoritățile implicate, va dispune măsuri de prevenire a evenimentelor prin prelucarea procesului verbal de cercetare cu toți lucrătorii unității. Cercetarea accidentelor de muncă se va finaliza cu un dosar care va cuprinde toate informațiile și documentele prevăzute in HG 955/2010-articolul 122, alin. 1.

Activitatea de serviciu extern protecția muncii în domeniul situațiilor de urgență presupune:

  1. Elaborarea actelor de autoritate:
  • Dispoziție privind stabilirea modului de organizare și a responsabilităților privind apărarea împotriva incendiilor;
  • Dispoziție privind reglementarea lucrului cu foc deschis;
  • Dispoziție privind reglementarea fumatului;
  • Dispoziție privind organizarea instruirii personalului;
  • Dispoziția de numire a cadrului tehnic sau a personalului de specialitate cu atribuții în domeniul apărării împotriva incendiilor, conform legii;
  • Măsuri speciale de apărare împotriva incendiilor pentru perioadele caniculare sau secetoase;
  • Propunerea de clauze la contracte/convenții,cuprinzând răspunderile ce revin părților pe linia apărării împotriva incendiilor în cazul transmiterii temporare a dreptului de folosință asupra bunurilor imobile/antrepriza (la solicitarea în scris a beneficiarului);
  • Elaborarea instrucțiunilor de apărare împotriva incendiilor și stabilirea atribuțiilor salariaților la locurile de muncă;
  1. Instruirea salariaților în domeniul situațiilor de urgență (apărare împotriva incendiilor, protectie civilă, situații de urgență);
  2. Participarea la elaborarea și aplicarea concepției de apărare împotriva incendiilor la nivelul operatorului economic;
  3. Controlul aplicării normelor de apărare împotriva incendiilor în domeniul specific;
  4. Propunerea de dotare cu mijloace tehnice pentru apărarea împotriva incendiilor și echipamente de protecție specifice;
  5. Îndrumarea și controlul activității de apărare împotriva incendiilor;
  6. Întocmirea semestrial a raportului de evaluare a capacității de apărare împotriva incendiilor prezentarea acestuia conducerii;
  7. Verificarea efectuării instructajelor și a consemnării acestora în fișele individuale de instruire;
  8. Instruirea, pregătirea și verificarea anuală a lucrătorilor în domeniul situațiilor de urgență;
  9. Asistenţă la întocmirea documentaţiilor pentru aviz sau autorizaţie P.S.I.;
  10. Asistenţă pentru stabilirea structurilor cu atribuții în domeniul apărării împotriva incendiilor;
  11. Întocmirea planului de evacuare;
  12. Întocmirea necesarului de formulare tipizate (fisele de instruire, planuri de evacuare, etc);
  13. Întocmirea planului de intervenție;
  14. Întocmirea fișei Obiectivului;
  15. Asistenţă pentru organizarea apărării împotriva incendiilor la locurile de muncă.

Asistența pentru serviciile medicale de medicina muncii:

  1. Examenul medical la angajarea în muncă;
  2. Examenul medical de adaptare;
  3. Examenul medical periodic;
  4. Examenul medical la reluarea activităţii;
  5. Servicii de promovare a sănătăţii la locul de muncă.
  6. Asistența pentru încheierea contractului cu un serviciu de medicina muncii

 

Pentru mai multe detalii va rugăm să ne lasati un mesaj sau sa ne sunati la numarul de telefon 0722.685.476

Serviciile noastre

Protecția muncii

Serviciu extern pentru prevenire și protecție în domeniul securității și sănătății în muncă.

Află cum te putem ajuta.

Protecția muncii

Situații urgență

Actele necesare, prevederile legale și instruirea personalului pentru situatii de urgenta.

Află ce acte îți sunt necesare.

Situații urgență

Resurse umane

Analiza programelor de evaluarea personalului, a proceselor și dezvoltarea organizațională.

Află ce servicii ti se potrivesc.

Resurse umane

Prețurile noastre

Diferă în funcție de specificul fiecărei societăți și complexitatea operațiunilor desfăsurate.

Află ofertele noastre.

Prețurile noastre